Werkplek 2.0

Neem contact met ons op Wil je meer weten over de oplossing Werkplek 2.0?
Bel dan 076-5 730 730 óf neem direct contact met ons op!
  1. Advies & beheer
    1. Uw IT omgeving?
    2. Cloud
    3. Beheer & support
    4. Slimmer Zakelijk Bellen
    5. Werkplek 2.0
    6. Security
  2. Software & Consultancy
  3. Office 365
  4. Apps
  5. Internet
  • Werkplek 2.0

Werkplek 2.0

Uw werkplek, flexibel en stabiel!

De werkplek binnen een kantooromgeving heeft een revolutie doorgemaakt. Vroeger was dit locatie-, software- en tijdgebonden, tegenwoordig zijn werkplekken mobiel, device onafhankelijk en flexibel. Software wordt in toenemende mate vanuit de cloud gefaciliteerd. De werkplek is de centrale plek waar alle functionaliteit samenkomt, wordt bestuurd en gemanaged moet worden. Het begrip werkplek is breder geworden. Het is niet alleen maar een desktop maar ook laptop, tablet en telefoon. Personeel verwacht dat men altijd en op ieder apparaat kan werken en legt deze verantwoordelijkheid bij u neer. Het werkplek 2.0 concept gaat u hierbij helpen. Wij nemen de zorg voor de selectie en beheer van uw werkplekken uit handen.

Standaardisatie en kwaliteit
De eerste uitdaging is de aanschaf van de werkplek. Wat is een goed merk? Welk type moet u nemen? En hoe moet het uitgerust worden? Logische vragen waar u zich niet mee bezig hoeft te houden! Want Datamex heeft uw werkplek al uitgezocht. Ieder jaar selecteert Datamex de beste PC’s en laptops van merken als HP en Lenovo. Modellen die zich hebben bewezen middels testen en gebruik. We hebben standaard images gemaakt welke we uitrollen op de nieuw aangeschafte hardware. Na finetuning (o.a. instellingen gebruiker) zijn we in staat dit voor u snel op te leveren.

Stabiliteit zonder zorgen
Het managen van werkplekken geschiedt middels het Managed Services concept. Geautomatiseerd en gestructureerd beheren we de werkplekken. Speciale tooling houdt alle apparaten in de gaten en zorgt dat ze op alle fronten (veiligheid, software etc) up-to-date blijven.

Veilig en up-to-date
De volgende zaken worden geïnstalleerd en onderhouden op de werkplek.
- Microsoft Windows Updates
- Anti-virus updates
- Updates van standaard tools (o.a. Adobe, Zip etc.)
- Periodiek opschonen van vervuilende bestanden
- Bewaking van performance

Back-up
De werkplek als kritische factor bevat veel bedrijf kritische informatie. Gebruikers kunnen vanaf de server of uit de cloud bestanden downloaden en opslaan op een werkstation. Ook kan een gebruiker belangrijke documenten aanmaken en beheren. Wij zijn een voorstander om documenten altijd op een centrale plek online (b.v. SharePoint) of op een server op te slaan. Wilt u toch een back-up maken van uw data- en/of mailomgeving dan raden wij u aan dit ten alle tijden online te doen. Dagelijks wordt er geautomatiseerd een back-up gemaakt van de door u gewenste onderdelen en online op onze serveromgeving opgeslagen. Dit zodat u er altijd en vanaf ieder gewenst apparaat bij kunt.

Heeft u interesse in ons werkplek 2.0 concept, neem dan contact op met één van onze adviseurs op (076) 5 730 730 of stuur een mail naar info@datamex.nl.